Настройка на вашия сайт

Вече можете да започнете да настройвате сайта си. Щракнете върху „Настройки“ от менюто в лявата част на екрана. Менюто ще се разгъне и неговите подменюта ще станат видими.

18-options

Общи настройки

В раздела „Общи настройки“ се попълват данни свързани със заглавието и описанието на сайта, формат на датата и часа, часовата зона. Първоначално полетата са попълнени с данни по подразбиране, които вие трябва да промените. Изображението вляво показва настройките по подразбиране, а тази в дясно след направените промени.

19-options1 19-options1_

Настройки за публикуване

полето „Нека WordPress поправя невалиден XHTML код автоматично“. Целта е да се поправя некоректния HTML код ако има нужда.

20-options2

Настройки за четене

Промяната на полетата, показани в тази страница, ще се отрази на начина на визуализация на сайта ви. Предварително трябва да различавате понятията статична страница и публикация.

Статична страница – това е страница от вашият сайт, която се променя относителни рядко. След първоначалното създаване и оформяне, тя вероятно ще бъде променяна 1-2 пъти в годината или по-рядко.

Публикация – даване на гласност на информация, която отразява актуални обществено-политически и други проблеми на съвременността. Информацията, която дава публикацията е преходна и динамична. Всяка нова публикация измества предходните надолу в страницата.

1. Вашата началната страница показва – в това поле се избира какво да показва началната страница на вашият сайт – статични страница или вашите последни публикации. В зависимост от вида на вашият сайт в това поле се прави различен избор. Ако създавате блог или друг вид сайт, в който често се публикуват нови статии и те са първата информация, която желаете да види посетителя, тогава изберете „Последни публикации“. Ако създавате сайт, в който рядко ще се публикува нова информация и той се състои от няколко постоянни страници изберете полето „Статична страница“. В този случай трябва да определите коя страница ще бъде начална за вашият сайт, както и страницата за публикации.

2. В блога се показват най-много – при сайтовете тип блог базирани на чести публикации трябва да определите, колко статии ще вижда посетителя на страницата. Стойностите между 5 и 10 за това поле са добър избор, но вие можете да промените тази стойност в зависимост от тематиката и дизайна на сайта.

3. Хранилките показват последните

Според мен думата „хранилка“ е не особено точен превод според мен на английският термин RSS Feeds. В статия на Wikipedia този термин е обяснен така:

RSS (на английски: Really Simple Syndication) е софтуерен механизъм за обмен на новини между два сайта или между сайт и потребител. Представлява набор от формати за захранване с информация от световната интернет мрежа. RSS форматите са специфично-форматирани в XML.

Използва се от програми или онлайн услуги, наречени агрегатори, които могат автоматично да получават и показват последните новини от произволен брой информационни канали (rss feeds). Технологията позволява на всеки желаещ да се абонира и информира за въпросните услуги.

RSS може да бъде визуализиран директно посредством софтуер за четене в друг уебсайт на екрана на клиентски компютър или на мобилно устройство – телефон, таблет или медиен плейър. Технологията позволява абониране и получаване едновременно на информация от стотици сайтове без те да бъдат директно посещавани. За ползване на услугата е необходимо инсталиране на RSS четец.

Според мен правилният термин на български за тези технология би трябвало да е RSS емисия или само Емисия.

RSS се използва чрез специален софтуер, наречен RSS четец, за по-бърз и лесен достъп до информацията в сайтове, които често обновяват своето съдържание. Добре би било стойността в това поле да е същата като в предходното.

4. За всяка публикация в хранилката се показва – ако изберете „Пълен текст“ вашите потребители ще могат да четат целите ви публикации в своя RSS четец. При избор „Резюме“ читателите ви ще виждат само част от публикациите ви през RSS емисия, а пълният текст ще е само на сайта ви.

5. Видимост на сайта

5. 1. Позволяване на търсещите машини да индексират сайта – това поле позволява на търсещите машини като Google, Bing и др. да индексират (претърсват) вашият сайт.

5. 2. Не позволявайте на търсещите машини да индексират този сайт – това поле отказва посещенията на търсещите машини. Добре е то да е включено докато изграждате вашият сайт. Всеки може да разгледа вашият сайт, ако има неговият адрес.

5. 3. I would like my site to be private, visible only to myself and users I choose – сайтът ще бъде частен само за определени, посочени от автора посетители.

6. Related posts – чрез тази група настройки може да с включите или изключите показването на свързани публикации към дадена публикация.

7. Follower Settings – в двете полета тук можете да напишете текста, който ще виждат вашите последователи.

21-options3

Настройки за коментарите

В тази страница могат да се извършат множество настройки свързани с коментари на посетителите на вашият сайт. Неопитните потребители е желателно да четат и променят настройките много внимателно. Препоръчително е като начало да променяте само полетата преведени на български език. По-долу ще опиша някои от най-важните полета:

1. Позволяване на потребителите да коментират по нови публикации – ако желаете посетителите на сайта да могат да изразят своето мнение по дадена публикация поставете отметка на това поле. В противен случай я премахнете.

2. Авторът на коментар трябва да попълни името и e-mail адреса си – добре би било да сложите отметка на това поле ако евентуално желаете да се свържете по електронна поща с човека коментирал ваша публикация.

3. Уведомяване на администратора когато – поставете отметка на тези полета, в които случаи желаете да бъдете известявани по електронна поща.

4. Преди да се покаже коментар – желателно е да поставите отметка на това поле за да одобрявате коментарите във вашият сайт. Понякога посетителите си позволяват да публикуват обиди или може да станете жертва на коментари с цел реклама.

5. Аватари – аватарът представлява малко изображение, което идентифицира определен човек. Много често това е малка снимка, рисунка или компютърно генерирано изображение, с което даден човек лесно се разпознава. Можете да регистрирате свой собствен Gravatar (глобален аватар) на сайта www.gravatar.com. Ако посетителя няма регистриран аватар, тогава за него се генерира такъв. Предлагам ви да използвате аватари, подходящи за всички възрасти, а изображението да бъде Идентикон.

22-options4

Настройки за качени файлове

В тази страница се правят настройки за размерите на изображенията, които се вмъкват в страниците и публикациите в сайта ви. Препоръчвам ви да не правите промени.

23-options5

Други настройки

Следващите настройки са по-рядко използвани и нямат пряка зависимост към основното съдържание на вашият сайт.

Споделяне

Ако желаете да споделяте вашите публикации с различни социални мрежи като Facebook, Twitter или Linkedin на тази страница можете да направите свързване на различните акаунти. Тук също можете да настроите вида на бутоните и социалните мрежи, чрез които посетителите ви могат да споделят сайта ви.

Анкети

Ако желаете във вашият сайт да публикувате анкети и проучвания трябва да се регистрирате на сайта http://polldaddy.com и да свържете акаунта. Тук се настройват и стандартните настройки на вашите анкети.

Email Post Changes

Тук можете да настроите WordPress.com да ви уведомява по електронна поща при промяна на страници, публикации и др. Тази възможност обикновено се използва, когато по даден сайт работят няколко човека.

Реклами